Alla inlägg under februari 2017

Av Berit Gustavsson - 5 februari 2017 15:09

Grå och trist dag, så jag gjorde lite ny kräm och lite nya cerat!

Krämen är kallvispad och kan med fördel användas i ansiktet och självklart resten av kroppen! En lite anti-age kräm ;)

Till krämen hade jag 75 % sheasmör, 25 % vegetabiliska oljor (jag hade Arganolja, Tefröolja). Dessa vispades till en krämig massa. Sen hade jag i hallonfröolja, hyaloronsyra och frankincense. Tillsatte även E-vitaminolja. Vispade några minuter, ju mer jag vispade desto fluffigare kräm. Sen upp i burkar och färdigt :)

 

 

 


Till ceraten denna gång värmde jag sheasmör, bivax, avokado-olja, ringblomsolja.. som värmdes upp och sen tillsatte jag E-vitaminolja och Geranium! Och sedan upp i hylsor.. färdigt ;)


 

Det är superroligt att göra egna krämer etc själv, för då vet man vad man har på kroppen :) Sen att testa sig fram till olika dofter och efenskaper och sedan se resultat av det.. 

 


Önskar er en fantastisk söndag kväll <3 må väl





Ovido - Quiz & Flashcards